Sportmassage is in principe voor iedereen.
Massage heeft invloed op het ” feeling-goed- gevoel” je welbevinden. De gespannen spieren, waarvan bekend de stijve nek, komen meer tot rust. Iedereen heeft een druk leven, een moment voor jezelf is dan zeker van belang om het drukke bestaan beter aan te kunnen. De boog kan tenslotte niet altijd gespannen staan!

Voor sporters is een massage een goede manier om je voor te bereiden op een prestatie en zeker een goede manier om afvalstoffen af te voeren uit de spieren. Een massage kan je helpen je beter mentaal te focussen.

Massage bewerkstelligt afvoer van afvalstoffen in de spieren. Deze afvalstoffen kunnen ontstaan zijn door sport, andere grote inspanningen of voortdurend spanning. Denk hierbij aan bijvoorbeeld constante werkhouding of stress op je werk. Een massage kan dan de vermoeidheid in de spieren laten afnemen en iemand die goed kan ontspannen zal minder last hebben van lichamelijke klachten zoals hoofdpijn, nekpijn. Dit komt de mens alleen maar ten goede.

Wanneer niet masseren:

Onder contra-indicaties verstaat men de redenen die aanleiding geven niet of slechts lokaal tot masseren over te gaan. Om te weten te komen of de sportmasseur iemand wel, gedeeltelijk of niet mag masseren, is het noodzakelijk te weten wat indicaties en wat contra indicaties zijn voor een behandeling.

Ik masseer niet bij:

  • infectieziekten, virusziekten, infectueuze ontstekingen die lijden tot koorts
    ernstige circulatiestoornissen zoals trombose
  • (besmettelijke )huidziekten zoals eczeem, schubvorming en huidschimmels.
    te veel pijn
  • extreme vermoeidheid. Uitputting, bijv. na grote prestaties. Massageprikkels worden dan slecht verwerkt.

Lokale contra indicaties:

  • huideffecten/blauwe plekken/schaaf/steek wonden
  • ontsteking van haarwortelzakjes
  • direct na de maaltijd
  • zwangerschap (aangepaste massage)
  • steenpuist
Trustpilot
WhatsApp Whatsappen ook mogelijk!